Fandom

Planes Wiki

You Don't Stop - NYC

182pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Planes soundtrack cover
You Don't Stop - NYC
Song Information
Recorded by

Chris Classic and Alana D

Written by

Ali "Dee" Theodore

Album

Planes

Length

3:49

Used in

Planes

"You Don't Stop - NYC" is a song heard in the film Planes. The singers are Chris Classic and Alana D. The song plays while Dusty Crophopper makes his way to and through John F. Kennedy International Airport in New York City. It also plays during the end credits.

Lyrics

[Alana D:]
Oh, hmm-m-m
N Y, N Y C.
From the Bronx straight down to the Battery.
Sing, oh-h, oh-h, oh-h-h-h
Oh-h, oh-h, oh-h-h-h
N Y, N Y C.
Where the side East Side gonna sing with me.
Yes, oh-h, oh-h, oh-h-h-h
Oh-h, oh-h, oh-h-h-ah

[Chris Classic:]
New York City (Alana D: NY, NY), rock on (Alana D: Free and easy, yeah)
Chris Classic (Alana D: And we), Deetown (Alana D: Yeah, yeah)
Where we from? (Alana D: Where we)

New York, New York City, come on. (Alana D: Oh)
New York, New York City, I'm home. (yeah) (Alana D: Home)
New York, New York City, it's on. (Alana D: On) (uh-huh)
And you don't stop, that's why.

[Alana D:]
N Y, N Y C. (oh)
From the Bronx straight down to the Battery.
Sing (Chris Classic: Yeah), oh-h, oh-h, oh-h-h-h (oh) (Chris Classic: Uh-huh)
Oh-h, oh-h, oh-h-h-h (Chris Classic: Oh)
N Y, N Y C. (Chris Classic: New York City)
Where the side East Side gonna sing with me. (sing with me)
Yes (Chris Classic: Yeah), oh-h, oh-h, oh-h-h-h (oooh) (Chris Classic: Uh-huh)
Oh-h, oh-h, oh-h-h-ah (Chris Classic: Uh, uh)

[Chris Classic:]
Straight from the city that never sleeps, y'all remember
We got pride that runs deep, think September
From the middle of Times Square to Harlem (Alana D: Times Square to Harlem) (Harlem)
To the Lower East Side
Not a problem, we ride (Alana D: We ride)
Taxicabs, buses and trains (uh)
Helicopters, to signatures for private planes (holla)
But whatever your situation seems to be (uh-huh)
Situated in New York seems home to me (that's right)
Stuck in the crosstown traffic (oh)
Turn on your radio, listen to Classic (uh-huh)
You got the subways crowded, got your earphones in
In your own little world, no strangers been (nah)

Nodding your head (word), people watching, but it's alright
Long days and long nights (word)
Whether 5 in the morning, or 5 in the evening
[Chris Classic and Alana D:]
It don't matter, we breathing (Chris Classic: Rock on)
[Chris Classic:]
Rock on

[Alana D:]
N Y, N Y C. (Y C)
From the Bronx straight down to the Battery. (Battery)
Sing (Chris Classic: Yeah!), oh-h, oh-h, oh-h-h-h (oh-h) (Chris Classic: Uh-huh)
Oh-h, oh-h, oh-h-h-h (Chris Classic: Oh)
N Y, N Y C. (Y C) (Chris Classic: New York City)
Where the side East Side gonna sing with me. (sing)
Yes (Chris Classic: Yeah), oh-h, oh-h, oh-h-h-h (ohhh) (Chris Classic: Uh-huh)
Oh-h, oh-h, oh-h-h-h

[Chris Classic:]
Uptown swagger with a Brooklyn flow (Alana D: Brooklyn flow)
But the mindset of Midtown does not know (Alana D: Does not know) (gotta learn)
You gotta admit it's the city of dreams
You gotta wake up to live them if you know what I mean, it's New York

[Alana D:]
I know I shine in the lights of the city (yea, yea, yea) (Chris Classic: Uh-huh)
Of the promise of a wonder of a mystery (oo ooo oo oo ooo) (Chris Classic: Uh)
Oh, anything you can dream, it can happen (yea, yea, yea) {Chris Classic: Brooklyn, Queens)
All the possi-bilities are everlasting (oo ooo oo oo ooo) (Chris Classic: Uptown)
Sing it wit' me, New York

[Chris Classic:]
New York, New York City, come on (Alana D: On)
New York, New York City, I'm home (Alana D: Home)
New York, New York City, it's on (on)
And you don't stop, that's why

[Alana D:]
N Y, N Y C. (Y C)
From the Bronx straight down to the Battery. (that's right)
Sing (Chris Classic: Uh!), oh-h, oh-h, oh-h-h-h (oh-h-h) (Chris Classic: Uh, uh)
Oh-h, oh-h, oh-h-h-h
N Y, N Y C. (N Y) (Chris Classic: New York City)
Where the side East Side gonna sing with me. (sing with me)
Yes (Chris Classic: Yeah), oh-h, oh-h, oh-h-h-h (oh-h-h) (Chris Classic: Uh-huh)
Oh-h, oh-h, oh-h-h-h (Chris Classic: Uh, uh)

Oh, oh, oh (Whoa oh ooo oh)
New York, New York (N-N-New York) (Chris Classic: Yea)
Oh, oh, oh (whoa oh whoa oh) (Chris Classic: Uh-huh)
When it don't stop (when it don't stop), no, no
Oh, oh, oh (sing it, sing with me)
New York, New York (sing it)
(N-N-New York)
Oh, oh, oh (Oooh, yeaa) (Chris Classic: Five boroughs)
And you don't stop (and you don't stop), no, no

Trivia

  • The film contains some lyrics that are not included on the soundtrack:
Welcome to the side of the universe, NYC
Known all around the world, that's the place to be
Home of the skyscrapers, bright lights and bridges
Planes, trains, known around the world, it's a better place

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.